Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Staszica w Szamotułach

Żywiec i okolice

Wycieczka w okolice Żywca odbyła się w dniach od 31.05 do 02.06.2023 roku. Pierwszego dnia zwiedziliśmy muzeum w Żywcu i udaliśmy się do Żabnicy Skałki. Następnie odbyliśmy pieszą wędrówkę do ośrodka na Halę Boraczą, ok.18:00 zjedliśmy obiadokolację, a później udaliśmy się do swoich pokoi.

Drugi dzień rozpoczęliśmy śniadaniem ok.8:00, następnie zeszliśmy do Żabnicy i o 10:00 pojechaliśmy autokarem pętlą beskidzką, która bardzo nam się spodobała. Zwiedziliśmy Szczyrk, Wisłę, Koniakowo - miejsca te były bardzo ciekawe i interesujące. Jechaliśmy wyciągiem, by zobaczyć skocznię Małysza, która była bardzo wysoka. Zobaczyliśmy także chatę Kowaluka w Istebnej, w której słuchaliśmy ciekawych opowieści. Wróciliśmy do Żabnicy Skałki i zjedliśmy pyszną kolację.

Trzeciego dnia wstaliśmy o godz. 7:00, zaczęliśmy pakować się i sprzątać nasze pokoje. Po śniadaniu odbyliśmy trzygodzinny spacer, który bardzo nas zmęczył. (może lepiej: ,który był dobrym testem naszej kondycji i wytrzymałości fizycznej). Zwiedziliśmy starą chatę, która miała 200 lat. Następnie udaliśmy się do parku linowego, gdzie mogliśmy  zmierzyć się z naszym lękiem wysokości. Przez zakorkowane ulice nie zdarzyliśmy na ostatnią atrakcję, jaką był przejazd kolejką na górę Żar. Około 16:00 wyjechaliśmy w drogę powrotną do domu. Do Szamotuł dotarliśmy o 23:00.

Wycieczka była fantastyczna i pełna przygód. Chętnie byśmy ją powtórzyli!
Antosia Palicka, Agnieszka Flis, Maks Miazga, Marcelina Krasin.